“La missió de l’entitat és que tothom que tingui una necessitat relacionada amb les cardiopaties congènites pugui tenir una resposta”

El dijous 5 d’octubre, Gemma Solsona, psicòloga i responsable de l’AACIC CorAvant a Girona, va ser la convidada al magazine radiofònic “Ens patina l’embrague” de ràdio Salt, que cada dijous emet la Fundació Drissa, entitat sense ànim de lucre que treballa per a la millora de la qualitat de vida de les persones que pateixen malalties mentals.

Durant la primera part de l’entrevista, la Gemma va explicar que “sempre havia tingut clar que seria psicòloga, però no tenia clar l’àmbit (…) el que sí que volia era poder ajudar a les persones”.

La història del naixement de l’AACIC i de la Fundació CorAvant, la missió i els valors de l’entitat, els símptomes d’alerta, la importància de l’exploració, els espais de trobada i el projecte Aventures.Cor van ser alguns dels temes que van tractar.

“Un dia sense sol és un dia de tranquil·litat, de benestar, un dia agradable, on no tens por, tot i que és difícil”.

Aquesta va ser la resposta que la Gemma va fer a la primera pregunta de la segona part de l’entrevista, part que estava més enfocada a conèixer qui és la Gemma.

Sabies que la Gemma és una amant dels puzles? Prefereix la pizza amb pinya o sense? Es considera racional o emocional? Quin és el color que predomina dins del seu armari?

Descobreix aquestes i altres curiositats a l’entrevista del magazine “Ens patina l’embrague”.

Escolta l’entrevista de la Gemma Solsona a “Ens patina l’embrague”


3 d’octubre: Aturada General

Volem manifestar el nostre rebuig i total disconformitat contra la violència i els atacs policials de l’1 d’octubre, fets que vulneren els drets humans fonamentals, la democràcia, la convivència, el diàleg i la llibertat d’expressió.

 

AACIC CorAvant
2 d’octubre de 2017


Més de 5.400 persones viuen la 23a Gran Festa del Cor

“El cor és el motor del cos i l’hem d’escoltar bé per saber com funciona. Cada persona és diferent i cadascú és expert en ell mateix”. Així és com començava el test que les més de 1.700 persones que van pujar al Parc d’Atraccions Tibidabo amb l’entrada solidària i les més de 3.500 persones que estaven al Parc i es van acostar als nostres estands solidaris a veure què celebraven, van rebre. En total 5.486 persones van viure el dissabte la 23a Gran Festa del Cor.

El dia va començar molt assolellat. Els Retumbatú Batukada de Santa Coloma de Gramenet, els bastons de Santa Coloma, acompanyats dels grallers de Santa Coloma i la colla de gegants i capgrossos de Santa Coloma amb els seus grallers i la nostra geganta Corelia van ser els encarregats d’amenitzar l’obertura del Parc. Aquest any tampoc hi van faltar els pallassos voluntaris d’hospital de l’AACIC que van aconseguir treure més d’un somriure a petits i grans.

Poc després de les 11, va començar la representació de la història de l’Aladdin. Els nens, nenes, nois i noies de les Escoles de Dansa Mònica Escribà ens van tornar a sorprendre i emocionar amb un bonic espectacle.

Tot seguit, Jaume Comas, actor i patró de la Fundació CorAvant, va donar pas a l’acte central de la Gran Festa del Cor on va explicar a tot al públic assistent el perquè de la Gran Festa i va fer èmfasi al cor solidari que tots tenien: un cor vermell que rep homenatge a tots els infants i joves que estan hospitalitzats i els que ens han deixat  durant el darrer any. Aquest Cor, per la part del darrera, conté el test “Escolta el teu Cor, escolta el teu Cos”, un joc per anar detectant els estats pels que passa el cor i el cos a mesura que la persona viu les atraccions. Comas va explicar també que els nens i nenes que han nascut amb una cardiopatia són experts en el cor: aprenen des de ben petits a escoltar-se el cor i el cos per saber el què necessiten en cada moment. Saben que prendre consciència de com els funciona el cor i quines repercussions poden tenir sobre el cos és un primer pas per estar atent a qualsevol canvi en el seu estat de salut. Ells no poden prevenir la seva cardiopatia, però sí que poden prevenir moltes de les repercussions de la seva patologia. I aquesta atenció els permetrà viure millor.

A continuació, el moment més solemne de la Gran Festa: després del redoble de tambors dels Retumbatú Batukada, la Plaça dels Somnis del Parc d’Atraccions es va omplir de Cors: petits i grans van aixecar el Cor solidari tot cridant “Aixequem els nostres cors”! L’emoció i la solidaritat va inundar tota la Plaça.

Tallers per a tota la família

Durant el matí, tots aquells nens i nenes que ho van voler, juntament amb els seus pares i mares, van poder confeccionar un ventall amb l’Anna Lajarin d’Activijoc. N’hi havia de tots colors! Cada un i cada una se’l feia al seu gust!

I també van poder fer un dibuix per un infant que està a l’hospital al taller de l’AACIC. Tots aquests dibuixos els entregarem als nens i nenes que estan a l’Hospital Materno-Infantil Vall d’Hebron de Barcelona.

Sorteig solidari

Aquest any vam recuperar el sorteig solidari amb 4 premis que van agradar molt a petits i grans: dues cistelles amb productes de la terra i dos packs del grup Oques Grasses. El sorteig es va realitzar a les 6 de la tarda. Tot i la pluja, els més valents van acostar-se al Punt de Trobada a veure el sorteig, però no vam poder fer l’entrega de tots els premis. Els guanyadors i guanyadores dels Premis ja han anat contactant amb nosaltres per fer-los l’entrega.

Concurs fotogràfic

Durant el dia de la Festa totes les persones que hi van assistir van poder participar al 4t concurs de fotografia “I tu, com vius la Gran Festa?” etiquetant les seves imatges de la Festa amb #granfestadelcor La fotografia més votada serà la guanyadora i s’emportarà una entrada doble per a la 24a Gran Festa del Cor. Dimecres anunciarem quina és la guanyadora!

Galeria de fotos


Els infants i joves amb cardiopatia congènita, experts en el cor

Els nens i nenes que han nascut amb una cardiopatia són experts en el cor. Ells no han pogut prevenir-la però, escoltant-se bé poden avançar-se a les repercussions d’aquesta patologia. Prendre consciència de com funciona el cor i quines repercussions pot tenir sobre el cos és el primer pas per a la prevenció.

El dissabte 30 de setembre al Parc d’Atraccions Tibidabo se celebra, un any més, la Gran Festa del Cor. Sota el lema “Escolta el teu cor, escolta el teu cos” proposa a petits i grans aprendre, d’una forma lúdica, com escoltar el cor i parar atenció als efectes que aquest funcionament té sobre el cos. Cada cor i cada cos són diferents i cadascú ha de ser l’expert en ell mateix.

Esdeveniments com la 23a Gran Festa del Cor se celebren per mostrar que realitats que poden semblar molt llunyanes poden ser font d’aprenentatge personal i familiar.

El cor solidari, protagonista de la Gran Festa del Cor

Aquest any recuperem el moment més solemne de la festa: després del redoble de tambors de la Batukada, tothom aixecarà el cor solidari com a homenatge a tots els infants i joves que han mort durant l’any i els que estan hospitalitzats.

La cara: un cor de color vermell.

El dors: “escolta el teu cor, escolta el teu cos”, un test lúdic perquè petits i grans que participen a la Gran Festa del Cor facin abans i després de pujar a les atraccions.


Feliç Dia Mundial del Cor

La Federació Mundial del Cor, amb el suport de l’OMS (l’Organització Mundial de la Salut) i la UNESCO (Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura), ha designat el 29 de setembre com el Dia Mundial del Cor.

Aquest any el lema és “Comparteix el teu poder” i s’anima a tota la ciutadania a explicar com cuida el seu cor per portar una vida cardiosaludable: alimenta, mou i estima el teu cor!

El 29 de setembre del 2000 va ser el primer any que es va celebrar a tot al món i de forma coordinada amb tots els països amb l’objectiu de donar a conèixer massivament les malalties cardiovasculars, la seva prevenció, el seu control i el seu tractament.

Celebra amb nosaltres el Dia Mundial del Cor

El dissabte 30 de setembre vine al Parc d’Atraccions Tibidabo i suma’t a la 23a Gran Festa del Cor en suport als infants i joves amb problemes de cor de naixement.

Coneix tot el que t’espera a la Gran Festa del Cor


4t concurs fotogràfic: “I tu, com vius la Gran Festa?”

Totes les persones que assisteixin aquest dissabte a la Gran Festa del Cor podran participar, un any més, al concurs de fotografia “I tu, com vius la Gran Festa?”

Com participar?

  • Penja fotografies de la Gran Festa al teu perfil de Facebook, Twitter o Instagram.
  • Etiqueta les fotografies amb #granfestadelcor

Guanyador/a del concurs

La fotografia guanyadora serà la que aconsegueixi més m’agrada i s’emportarà una entrada doble per la 24a Gran Festa del Cor.

Photocall

A més a més, hi haurà un espai de photocall de la Gran Festa del Cor on tothom qui ho vulgui es podrà fer una fotografia dins del nostre marc i aquestes es publicaran a un àlbum de Facebook de l’AACIC CorAvant.


Aladdin a la Gran Festa del Cor

De ben segur que tots sabeu qui és l’Aladdin, la princesa Jasmine, l’Abú, el geni de la làmpara i el malvat Yafar.

En aquesta 23a edició de la Gran Festa del Cor, 30 nens, nenes, nois i noies de les Escoles de Dansa Mònica Escribà de diferents disciplines de dansa: Dansa-Jazz, Dansa Clàssica, Dansa Oriental… representaran la història de l’Aladdin.

Coneix més sobre les Escoles de Dansa Mònica Escribà


Al sorteig solidari de la Gran Festa del Cor també hi haurà pastissets de xocolata de Peralta Pastissers

Peralta Pastissers és una pastisseria de Tortosa de tota la vida que elaboren pastes típiques de les Terres de l’Ebre. Són amics de la Família Salvador Lluesma, socis de l’AACIC.

Quan la família Salvador Lluesma els van comentar que a la Gran Festa del Cor faríem dues cistelles solidàries van voler col·laborar-hi sense pensar-s’ho dues vegades i ens ha regalat pastissets de xocolata.

Visita la pàgina de Facebook de Peralta Pastissers


Horta Guinardó, Acció Cívica de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Badalona i altres ajuntaments catalans difonen la Gran Festa del Cor

L’equip del districte Horta Guinardó de la ciutat de Barcelona van produir 500 cartells de la Gran Festa del Cor i els van distribuir per les federacions de comerciants del districte: Cor Horta i Mercat, Eix Maragall i Tres Turons.

Acció Cívica de la Generalitat de Catalunya ha difós el material de la Gran Festa a 64 oficines de benestar social i família, 37 casals cívics i 7 ludoteques.

I l’Ajuntament de Badalona i altres ajuntaments catalans col·laboren, un any més, en la difusió dels cartells i flyers de la Gran Festa.


“Res ni ningú em pararà”

Em dic Oscar Rodríguez, tinc 21 anys i visc a Sants-Montjuïc, Barcelona. Sóc estudiant de Mestre d’Educació Física i Psicologia, i em dedico al món del lleure des dels 18 anys. M’han operat dues vegades d’una cardiopatia congènita a l’Hospital Vall d’Hebron.

Tot comença un 5 de gener de l’any 1996, quan a tres quarts de vuit del matí vaig néixer a la Clínica del Remei després d’haver gaudit d’una bona nit prèvia a la nit de Reis al ventre de la meva mare. El que no sabia la meva família era que el seu fill naixeria amb cianosis generalitzada (llavis i dits de color lila-blau entre d’altres) i buf cardíac. Sospita que es confirmaria a les següents hores: Cardiopatia congènita; estenosis valvular pulmonar, hipoplàsia tricúspide, hipertrofia VD, etc.

Em van traslladar directament a l’Hospital Vall Hebron amb el meu avi i el meu pare en ambulància (la meva mare es va haver de quedar a l’hospital ja que tot era molt recent).
Encara m’expliquen com es sentia el meu germà que tenia 3 anys, el qual estava impacient per conèixer el seu esperat “regal de Reis”; però hauria d’esperar unes setmanes més.
Al cap de 5 dies em van operar mitjançant una valvulotomia i va aparèixer aquella marca que mai més em separaria d’ella, la cicatriu al pit. Haig de reconèixer que m’agrada moltíssim, ja que és part de la meva identitat i veure-la cada dia és un incentiu motivacional de seguir endavant lluitant per allò que vull.

Un cop explicada la primera operació quan tenia cinc dies de vida, cal dir que em sento afortunat d’haver pogut fer de tot durant tota la meva vida, sempre tenint en compte no realitzar sobreesforços. He jugat a futbol durant més de 15 anys, he anat de vacances, he fet Educació Física a l’escola, he anat de ruta i de campaments, a parcs d’atraccions, etc. Això sí, cada any fent la revisió al cardiòleg per saber com em trobava, fins que va arribar el dia que em van confirmar que m’havien de tornar a operar als 21 anys.

Ja sabia que algun dia m’havien de tornar a operar per posar-me una vàlvula biològica, ja que viure com havia viscut fins llavors, a la llarga no era bo; però fins que no t’ho confirmen no t’ho acabes de creure. Ho veus molt llunyà. Però finalment arriba el dia i t’envaeix la por.

Després de mesos d’espera amb proves amunt i avall, va arribar el 21 de Juny de 2017. De cop i volta em trobo dins del quiròfan, on l’anestesista em pregunta com em trobo. El següent que recordo és veure entrar a la meva mare 13 hores més tard a la UCI. Amb ella, el Dr. Sureda em comenta que la operació ha anat d’allò més bé; han pogut substituir la vàlvula pulmonar per biopròtesis, m’han “arreglat” la vàlvula tricúspide amb un anell i han tancat el FOP (petit forat).

La primera setmana després de l’operació va ser la part més dura. Vaig tenir “sort” ja que a les 24 hores em van baixar a planta on l’ambient és un altre i pots estar més temps amb la família i amics.

Durant aquests primers dies la sensació era indescriptible; no tens força, no tens gana, tens son però no dorms, estàs connectat a mil i un cables, tot fa mal i molesta, etc. Tot i això, quin privilegi vaig tenir amb els treballadors i companys de planta; al cap i a la fi, era com estar de colònies. Que si ara pastilla, ara toca “paseito”, bufar boles, “cotilleos”, visites, esmorzars, dinars, sopars, hora de la dutxa, proves i proves, més pastilles, etc. Un quotidià perfecte, no se’ls hi escapa ni una!

Al cap d’una setmana ja vaig tornar a casa, on mica en mica m’he anat recuperant del dolor. És difícil no frustrar-se durant els primers mesos, ja que la sensació que tens és d’estar atrapat dins del cos d’una persona anciana. Tot i així, cada dia trobes una millora que t’anima a seguir, fins que arriba el dia en que pots començar a fer vida normal.

A dia 20 de setembre, tres mesos després de la segona operació, només em queden 10 dies de prendre Sintrom (per diluir la sang i evitar una trombosi), la qual cosa vol dir que s’acaben els controls setmanals. Tocarà seguir amb les revisions anuals a la Dra. Pijuán (cardiòloga) i quan torni a tocar, encarar la següent operació quan la vàlvula que tinc ara ja comenci a fallar (al ser biològica “caduca” i s’ha d’anar canviant als 10-15 anys).

Finalment, no em cansaré mai d’agrair el suport de tota la gent que m’ha ajudat sempre i no s’ha separat mai del meu costat. És una lluita que no es pot lliurar sol, i he tingut sort de tenir gent imprescindible lluitant amb mi. Gràcies auxiliars, infermers i infermeres, metges i metgesses, entrenadors, mestres i professors/es, companys d’habitació i planta, aquells/es que seguiu lluitant, companys/es de classe i de futbol, monitors/es, amics i amigues considerats família, tiets i tietes, cosins i cosines, iaia, mama, papa, Marc i Andrea.

Res ni ningú em pararà.

 

Oscar


Una Gran Festa del Cor ben animada!

A la 23a Gran Festa del Cor no hi faltarà l’animació. Els Retumbatú Batukada de Santa Coloma de Gramenet, els bastons i els grallers de Santa Coloma, la colla de gegants i capgrossos de la ciutat i la nostra geganta Corelia seran els encarregats d’amenitzar la Gran Festa.

Com molts de vosaltres ja deveu saber, la presidenta de l’AACIC, Carme Hellín, és de Santa Coloma de Gramenet i cada any comptem amb la col·laboració de les colles de batucada, bastons, grallers, gegants i capgrossos de la seva ciutat.

A més a més, també tindrem el grup de pallassos voluntaris d’hospital de l’AACIC que de ben segur faran que petits i grans treguin un gran somriure.