El projecte “Apadrina una emoció” cofinança 4 places de les colònies

Homocrisis va crear el projecte “Apadrina una emoció”, dins de la plataforma de crowdfunding Goteo, per aconseguir que nens, nenes, nois i noies amb cardiopatia congènita poguessin gaudir de les colònies terapèutiques d’estiu de l’AACIC CorAvant.

Aquest projecte ha recaptat un total de 1.200 euros que cofinançaran un total de 4 places de les colònies.

Homocrisis és una plataforma social de Toshiba calefacció i aire condicionat que porta des de l’any 2012 apadrinant, fomentant i finançant projectes crowdfunding.

Moltes gràcies a tots els que heu col·laborat amb aquest projecte i a Homocrisis per fer-lo possible.


La història del Jan, el Jordi i la Ruth

La paraula cardiopatia ens va tocar de ben a prop poc després de nèixer en Jan i sense voler-ho, ens vàrem endinsar en un món desconegut , ple d’incerteses i moltes pors.

Tenim la sensació d’haver fet tot el que podíem pel nostre petit, amb molt d’amor, però el més important per a ell, la vida, no estava a les nostres mans.

Quan les coses eren tan difícils, vèiem la cardiopatia a tot arreu, fins i tot, la vèiem més que en Jan. A mesura que tot es va anar normalitzant, amb el temps, vam agafar confiança en ell i en nosaltres. Avui, en Jan té quatre anys i mig i està molt bé, sabem que més endavant hi haurà més intervencions però, intentem viure el dia a dia, sense pensar gaire en el futur.

Pensem, que tot el que han viscut els nostres fills i nosaltres com a pares, condiciona una mica com són i quan s’obren al món, s’han de tenir en compte aquests aspectes.

Aquest any a l’escola hi va més content i confiat, té molts amics, dels quals aprèn coses cada dia, el veiem igual que els altres nens, com un més. Ara és en Jan qui té més protagonisme i no la cardiopatia.

Volem donar les gràcies a tots els metges i infermeres de l’HSJD, per cuidar-nos sempre tant. A la nostra família per acompanyar-nos en aquest camí des del primer dia. Als nostres amics per entendre’ns i animar-nos a continuar endavant. A tots els professionals que ens han orientat i acompanyat en el dia a dia d’en Jan i que l’ajuden a crèixer i també a aquells que ens ajuden a omplir la vida d’en Jan de normalitat.

 

Jan – Jordi – Ruth


Ja estem a l’equador de les colònies

Ja fa 5 dies que els infants i joves estan passant bones estones a la casa de còlònies El Molí de la Roda Vell de Vecina. Els nens, nenes, nois i noies han realitzat activitats amb els cavalls amb qui a través del coaching treballen i potencien d’una manera ràpida i efectiva aspectes com la seguretat, la proactivitat i l’assertivitat.

A més, també han participat en tallers d’emocions, de màgia, d’hàbits saludables… combinats amb estones d’oci a l’aire lliure buscant alguna ombra i remullant-se a la piscina per passar de manera més fresca la calor d’aquests dies.

Esperem que acabin de gaudir d’aquestes colònies!


Montse Tarrech, la infermera bombera de les colònies

Un any més, famílies, nens, professionals i cavalls de cal Graells s’han tornat a trobar a les colònies d’equinoteràpia a Sant Martí de Sesgueioles.

M’he pogut adonar que per a aquests nens i joves prendre la medicació és un hàbit que ja tenen incorporat i, en canvi, l’impacte que genera en les conductes emocionals aquest fet, i també el fet de mantenir un estil de vida concret, és el que marca les diferències en l’entorn habitual amb conductes de reclam. Però, un entorn entre iguals, com el de les colònies, permet que puguin expressar i compartir les pors i les vulnerabilitats.

El fet de retrobar-se, compartir temps, espai i activitats amb companys en situacions similars, fa que les experiències que reviuen els ajudi a conduir-les cap a l’autosuperació. L’emmirallament no permet amagar-se amb proteccionismes, sinó que els connecta amb la seva realitat, i això els fa buscar recursos d’afrontament i reafirmació.

La relació amb el cavall i amb la seva història els ajuda a compensar aquesta tasca de conscienciació que en cada cicle evolutiu es farà evident amb perfils personals i conductes individualitzades, que es poden continuar treballant.

Gràcies per donar-me l’oportunitat d’aprendre.

 

Montse Tarrech


Us presentem la memòria econòmica i d’activitats de l’AACIC CorAvant durant l’exercici 2014

L’any 2014 ha estat un any de commemoració dels 20 anys i teníem moltes ganes de celebrar-ho. També ha coincidit que la Fundació Marató de TV3 ha dedicat la seva campanya del 2014 al COR, cosa que ha reforçat molt lapresència de les cardiopaties congènites en els mitjans de comunicació, en tertúlies, xerrades, etc. La ciutadania ha rebut de forma clara i intensa molta informació sobre el tema.

Els que formem part de l’entitat hem coincidit en resumir l’any en dos grans conceptes que prenen sentit junts i que s’han fet molt presents tant en el servei, la gestió com en les activitats, la presa de decisions i la comunicació: creixement i expertesa. No sabríem dir quin dels dos conceptes el sentim més proper ni si un és més important que l’altre. El que sí que tenim clar és que AACIC CorAvant és una entitat de referència en el sector i segueix essent reconeguda per qui la mira i hi té relació.

Memòria 2014


Quinan, el meu àngel protector

Fa més de 16 anys que va néixer el meu germà mitjà. Va néixer amb problemes i els metges no sabien què li passava fins que ho van descobrir. Tenia una cardiopatia congènita, és a dir, un problema al cor, així que li havien d’operar urgentment. Finalitzada l’operació i amb un marcapassos al cos, va seguir amb el curs de la seva vida, fins a dia d’avui que encara segueix amb nosaltres.

I és que tot i les operacions per les quals ha passat i el temps que ha estat en els hospitals, ell segueix endavant amb un somriure a la cara i animant a la família. Per això dic que és el meu àngel protector, perquè tot i la cardiopatia i la dificultat de la parla, té un do de la intuïció i sap com animar a la gent. Tenir un germà com ell et fa veure les coses diferents i tens diferents maneres de pensar. Una de les coses que penses és que tot i el que ells hagin passat o estiguin passant sempre tindran un somriure a la cara. També una altra cosa amb què pensar és el posar-te de vegades a les seves pells per poder-los entendre millor en la manera com se senten, això de vegades costa però és una cosa que ajuda.

 

Nela


100 bicicletes pedalen pels infants i joves amb cardiopatia congènita a Figueres

La tarda de dissabte 20 de juny va començar amb diverses classes obertes de BodyCombat, BodyAttack, Zumba i Sh’Bam, d’entre 15 i 20 minuts, en les quals van poder participar el centenar de persones que es va inscriure a la Pedala i alguna altra que es va afegir a última hora.

Després d’una mica de ballaruga i de posar-se en forma amb les classes, Gemma Solsona, psicòloga i responsable de la delegació de Girona de l’AACIC CorAvant, va explicar la tasca que es porta a terme des de l’associació i fundació de cardiopaties congènites tot destacant la importància de les proves d’esforç abans de realitzar esport, ja que és molt important que aquest estigui controlat en funció de les capacitats físiques de cada infant, adolescent, jove o adult.

El punt i final de la jornada el va donar la màster class d’spinning que va tenir una gran acollida i es va allargar fins a dos quarts de deu del vespre.

Amb aquesta tarda d’esport solidari el Gimnàs FitFigueres va celebrar els seus 4 anys contribuint amb els beneficis aconseguits a garantir la continuïtat i la qualitat del servei d’atenció psicosocial i acompanyament als infants i joves amb cardiopatia congènita que l’AACIC CorAvant Girona duu a terme amb els infants i joves amb cardiopatia congènita i amb les seves famílies.


Prop de 200 persones gaudeixen del concert Solidari de l’Orquestra dels Amics de la UNESCO

Prop de 200 persones van poder gaudir el diumenge 14 de juny a la Basílica de Santa Maria del Pi de dues hores de música i recolliment de la mà de l’Orquestra dels Amics de la UNESCO.

L’actor i doblador català, Jaume Comas que va presentar l’acte ho expressava d’aquesta manera: “En l’art conflueixen emoció i reflexió, és a dir, allò que ens permet assumir un grau més de consciència de nosaltres mateixos. L’art ens humanitza” Tot seguit, va pujar Gonçal Comellas i va començar el darrer concert del cicle dedicat a Haendel i Bach. Un concert que en paraules de Comellas:”(…) crea una anàlisi comparativa entre els dos grans genis. La imaginació de l’un, la convicció de l’altre, la riquesa expressiva dels dos en una confrontació, en cap cas competitiva, per mostrar com i amb quina força tots dos enriqueixen el mateix llenguatge: el de la MÚSICA.

El concert va concloure amb un petit tast de Mozart, compositor que compartirà protagonisme amb Haydn en el segon cicle solidari que els organitzadors ja preparen per la tardor. Els seguirem de prop.


Un cor especial per a algú molt especial

Era una simple revisió. Se sentia un buf que havia de ser innocent, tant com aquella petita criatura que encara no tenia dos anys i anava al cardiòleg per primera vegada. Malauradament, al Biel, li van diagnosticar una cardiopatia congènita i l’havien d’operar. En un sol instant la vida va canviar. A partir d’aquella tarda de juliol ja res seria com abans. Amb dos anys acabats de fer, en Biel va ser operat a cor obert per primer cop.

Pensàvem que tot havia acabat, però al cap de dos anys el cor d’en Biel no funcionava bé i, novament, s’havia d’operar. La llum se’ns va tornar a apagar, però el valent Biel la va encendre una altra vegada amb la seva lluita i les ganes de tirar endavant.

Sembla que aquest cop ha anat molt millor: en Biel està molt més fort que abans, tant físicament com mentalment. Suposem que li han tocat viure coses que a la seva edat no toquen, però ens ha donat una lliçó a tots i per això l’admirem. I ho hem pogut celebrar anant uns dies a Eurodisney, un viatge que ens vam prometre a l’habitació de l’hospital.

Ara, amb l’ajuda dels metges i de l’ACCIC, a qui volem donar les gràcies des d’aquí, som molt més conscients del que tenim: un gran cor delicat dins d’una gran persona.

No ens volem oblidar del Marc, el nostre fill gran, de set anys, que durant tot aquest temps ha sabut, sense dir-ho, que alguna cosa estava passant, i què ha fet? Cuidar-lo, protegir-lo, però també jugar-hi, fer-lo enfadar, amb la qual cosa ha donat normalitat a la vida. S’ha convertit en el millor germà que en Biel podia tenir. Per les circumstàncies, li hem pres molt de temps, però esperem que a partir d’ara el puguem compensar. Volem que sàpiguen que n’estem realment orgullosos, que els estimem.

 

Lluís i Emma


Vota pel projecte “Atenció hospitalària, suport a nens amb problemes de cor” de l’AACIC

Ja s’ha obert el termini de votacions per a la convocatòria 2015 dels projectes solidaris de Catalunya Caixa. Si n’ets client i tens la targeta CX Catalunya Solidària vota pel “projecte d’atenció hospitalària, suport a nens amb problemes de cor” de l’AACIC. Tens temps fins al 26 de juny.

La targeta CX Catalunya Solidària dóna un cop de mà al territori i destina el 0,07% de les seves compres a projectes solidaris del territori català, escollits mitjançant la votació dels mateixos usuaris de la targeta. Els cinc projectes que obtinguin un major nombre de vots seran els beneficiaris de les ajudes d’aquest programa.

Ajuda’ns a fer-ne difusió entre la teva comunitat perquè el “projecte d’atenció hospitalària, suport a nens amb problemes de cor” de l’AACIC sigui un dels cinc beneficiaris.

Vull votar


Serge Ibaka visita als infants hospitalitzats a la Vall d’Hebron

BBVA, patrocinador oficial de l’NBA, va oferir a l’AACIC CorAvant, entitat beneficiaria del programa Territorios Solidarios d’aquest banc, la visita solidària del Serge Ibaka a Barcelona. L’AACIC CorAvant, associació i fundació de cardiopaties congènites, va acceptar l’oferiment de bon grat i va organitzar la visita amb l’equip de l’Hospital Materno Infantil de la Vall d’Hebron a la segona planta on es troben entre d’altres els infants i joves malalts del cor de naixement.

I així va ser com el divendres 12 de juny l’ala-pivot de l’Oklahoma City Thunder va arribar directament de l’aeroport passades les 12 del migdia a la Vall d’Hebron. L’esperaven representants de l’hospital, de l’entitat organitzadora i del BBVA. Tot i el cansament del vol, Ibaka va atendre pacientment a tothom, es va fer les fotos oficials i va fer el lliurament d’una pilota signada a l’hospital i a l’associació. Tot seguit, va pujar a planta amb una reduïda comitiva. Va poder parlar amb els infants més grans, els va donar molts ànims i va desitjar sort a un infant que estava esperant entrar a quiròfan. Va fotografiar-se amb cadascun d’ells i les seves famílies i els va obsequiar amb material de l’NBA. A la sortida encara va tenir ànim per atendre a tots aquells que s’apropaven per fer-se una foto o demanar-li un autògraf.

Serge Ibaka una gran persona per fora i per dins va néixer fa 26 anys a la República del Congo, va debutar a 18 anys al CB Hospitalet i actualment juga a l’Oklahoma City Thunder. Malgrat la seva joventut, la gent que l’envolta el descriu com una persona seriosa, sensata i amb un gran sentit de l’humor. Tot i que fa molts anys que és fora del seu país està molt compromès amb la situació sociopolítica la viscut de ben a prop i sent que ha de fer alguna cosa pels seus. Per això, ha creat una fundació Serge Ibaka Foundation que treballa en xarxa amb altres projectes socials com UNICEF o Pros 4 Africa per intentar introduir millores en la salut i la qualitat de vida dels infants i joves del Congo.


III Fira d’associacions de Salut de les terres de Lleida

El dissabte 13 de juny l’AACIC CorAvant va ser present a la III Fira d’associacions de Salut de les terres de Lleida “Els petons i els seus exquisits beneficis per la salut” davant de la Catedral Nova.

Per tercer any consecutiu, les entitats de Salut de Lleida adherides a FeSalut van sortir al carrer per a donar a conèixer la seva activitat.